McDonald's Schiphol

De uitdaging

McDonald’s Schiphol kampte met een hoge doorloop van personeel en had geen duidelijk startpunt voor hun advertentiecampagnes. Ze wisten niet goed waar ze moesten beginnen om hun boodschap effectief over te brengen.

Inzicht door het online ecosystem

Dankzij ons online ecosystem kregen ze inzicht in waar hun doelgroep zich bevindt. We begonnen met het opstellen van een strategie door te vragen: Wat wil je bereiken? Wie wil je bereiken? Al snel werd duidelijk dat de doelgroep breed was: jong, oud, man en vrouw.

Brede doelgroep, brede kanaalkeuze

Omdat de doelgroep zo divers was, hebben we gekozen voor een brede aanpak in kanalen. We richtten ons op verschillende platformen om zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Creëren van online aanwezigheid

Daarnaast ontbrak er een website voor McDonald’s Schiphol. Het is belangrijk om te voorzien in informatie over de vestigingen en de diverse contactopties, zoals WhatsApp, telefoon, e-mail en een contactformulier. Hoe meer opties, hoe eenvoudiger het is voor iemand om contact op te nemen.

Analyse en rapportage

Het online ecosystem zorgde ook voor gedetailleerde analyse en rapportage. Een campagne heeft pas zin als je kunt meten. Daarom hebben we alles ingericht om te kunnen volgen hoeveel bezoekers en resultaten er werden behaald. Zo werd de cirkel rond en konden we bijsturen om het maximale uit de campagne te halen.

Wat doet Qlikr voor jou voor dit budget?

Marketing strategie | Online ecosystem

Marketingstrategie

Hulp bij strategie- , middelen- en kanaalkeuze.

Website

conversie optimalisatie, advies gebruiksvriendelijkheid

Contentmarketing | Online ecosystem

Contentmarketing

Beheer tekst en beeld binnen campagne

Videomarketing

Beheer beeld binnen campagne

Advertising | Online ecosystem

Online advertising

Wekelijkse optimalisatie, beheer wisseling per seizoen

Analyse en performance

Maandelijkse rapportage en analyse ter verbetering van website, content en campagnes

Campagne

Contactformulier
Eenvoudig contact opnemen per mail, telefoon of Whatsapp
Benoemen van hoog salaris, een trigger om contact op te nemen

Wat kan Qlikr voor jou betekenen?

Ben jij op zoek naar een te gekke wervingscampagne? We komen graag met je in gesprek. We drinken graag vrijblijvend een kop koffie om te sparren over hoe we jouw social media beheer kunnen verbeteren.