Kop van Noord-Holland

Destinatiemarketing

Meer dan 300.000 kwalitatieve bezoekers in 4 maanden

Gemiddelde sessieduur van 2:50 min.

De uitdaging

Eind 2023 stond de Kop van Noord-Holland voor een grote uitdaging. De overkoepelende destinatiemarketingorganisatie werd stopgezet, waardoor de regio, bestaande uit gemeente Schagen, Hollands Kroon, Texel en gemeente Den Helder, als eigen gebied verder moest. Hier kwam Qlikr in beeld. Er moest snel een nieuwe samenwerking worden gerealiseerd tussen deze vier gemeentes, met als doel de destinatiemarketing van de grond af opnieuw op te bouwen.

De rol van Qlikr

Qlikr speelde een cruciale rol in het opzetten van een effectieve online strategie. We begonnen met het ontwikkelen van een strategisch marketingplan dat de basis legde voor de online aanwezigheid van de Kop van Noord-Holland. Ons online ecosystem hielp ervoor te zorgen dat er geen enkele belangrijke stap werd overgeslagen. Dit was essentieel voor het opzetten van een brede online campagne die volledig was afgestemd op de behoeften van de geรฏnteresseerde bezoekers.

Snelle realisatie website en online omgeving

De eerste stap was de snelle realisatie van een nieuwe website. Deze website werd specifiek ontwikkeld om te voldoen aan de behoeften van bezoekers en om hen de informatie te bieden die ze zoeken. We hebben ons gericht op contentmarketing en videomarketing om de website aantrekkelijk en informatief te maken.

Promotie van het gebied

Met de lancering van het nieuwe merk volgde een uitgebreide campagnevoering via sociale media, Google Ads en B2C-nieuwsbrieven. Deze campagnes waren gericht op het promoten van de regio en het aantrekken van bezoekers naar de Kop van Noord-Holland.

Doorlopende optimalisatie voor maximale impact

We zorgen voor de maandelijkse optimalisatie van SEO en de website, gebaseerd op analyse en performance van de lopende campagnes. We monitoren de gemiddelde betrokkenheid, zoekwoorden en paginaโ€™s die mogelijk nog ontbreken. Deze continue optimalisatie zorgt ervoor dat de online aanwezigheid van de Kop van Noord-Holland steeds beter presteert en blijft aansluiten bij de behoeften van de doelgroep.

Campagne

Website

Een volledig nieuwe website waarbij de bezoeker alles moet kunnen vinden voor een bezoek aan de Kop van Noord-Holland, inclusief uitagenda, interactieve kaart, locatie overzicht en informatie per regio. De website is gebouwd n.a.v. ons design. Het websitebeheer omvat het vullen van de website en contentbeheer, zoals tips per seizoen.

SEO

We hebben de website SEO-proof gemaakt, waardoor deze goed vindbaar is en veel organische bezoekers trekt.

Social beheer

We hebben een Instagram- en Facebookaccount opgezet en plan hiervoor gemaakt. Het beheer hiervan ligt ook bij ons. We verzorgen de contentplanningen en de inrichting van de online community.

Online advertising

Voor de Kop adverteren we via Google Ads en Meta. Dit zijn algemene en seizoensgerelateerde campagnes. Na het aantrekken van verkeer naar de nieuwe website gaat de tactiek nu over naar het aantrekken van meer kwalitatieve bezoekers.

E-mailmarketing

Iedere maand verzorgen we een B2C nieuwsbrief vol met tips en winacties. Hiervoor hebben we een template ontworpen en verzorgen we de inhoud.

Wat doet Qlikr voor jou voor dit budget?

Marketing strategie | Online ecosystem

Marketing strategie

Strategie, planning en uitvoer

Website

Een volledig nieuwe website waarbij de bezoeker alles moet kunnen vinden voor een bezoek aan de Kop van Noord-Holland, inclusief uitagenda, interactieve kaart, locatie overzicht en informatie per regio. De website is gebouwd n.a.v. ons design. Het websitebeheer omvat het vullen van de website en contentbeheer, zoals tips per seizoen.

SEO

We hebben de website SEO-proof gemaakt, waardoor deze goed vindbaar is en veel organische bezoekers trekt.

Social media marketing

We hebben een Instagram- en Facebookaccount opgezet en plan hiervoor gemaakt. Het beheer hiervan ligt ook bij ons. We verzorgen de contentplanningen en de inrichting van de online community.

Advertising | Online ecosystem

Online advertising

Voor de Kop adverteren we via Google Ads en Meta. Dit zijn algemene en seizoensgerelateerde campagnes. Na het aantrekken van verkeer naar de nieuwe website gaat de tactiek nu over naar het aantrekken van meer kwalitatieve bezoekers.

E-mailmarketing

Iedere maand verzorgen we een B2C nieuwsbrief vol met tips en winacties. Hiervoor hebben we een template ontworpen en verzorgen we de inhoud.

Analyse en performance

Maandelijkse rapportages ter verbetering van campagnes, content en website.

Campagne

Wat kan Qlikr voor jou betekenen?

Ben jij op zoek naar een te gekke campagne? We komen graag met je in gesprek. We drinken graag vrijblijvend een kop koffie om te sparren over hoe we jouw social media beheer kunnen verbeteren.