Update Google Ads: Broad Match Modifier (BMM) verdwijnt
Google heeft recent een nieuwe update aangekondigd, wat de marketeers zeker gaan merken. In Google Ads verdwijnt in juli 2021 namelijk de “Broad Match Modifier” functie. Wat betekent dit voor de marketing-wereld? Wordt de functie vervangen? Lees het in deze blog!
”Update Google Ads: Broad Match Modifier verdwijnt
Google Ads | Update juli
Wat is de Broad Match Modifier (BMM) functie?
Adverteren op Google doe je op basis van zoekwoorden. Wanneer je de campagne opstart, krijg je de mogelijkheid van Google om zoekwoorden toe te voegen op basis van verschillende zoekwoordtypen. Zo heb je ook de keuze om voor de BMM functie te kiezen. BMM houdt in dat je zoekwoord/zoekwoorden in de zoekopdracht moeten voorkomen.
Voorbeeld:
Zoekwoorden: +heren +broek
Wordt vertoond op: Broek kopen voor heren
Je advertentie zal dus vertoond worden als de gebruiker zoekt op “broek kopen voor heren”.
Waarom verwijdert Google de Broad Match Modifier en wordt de functie vervangen?
Google heeft besloten de functie BMM te verwijderen, omdat ze de zoekwoordtypen willen vereenvoudigen. Google denkt dat na deze update, mensen gemakkelijker een succesvolle campagne kunnen opzetten. De functie wordt niet vervangen. Alle zoekwoorden die nu als BMM zijn ingegeven worden automatisch omgezet naar ‘breed zoeken’.
Hoe zorg ik voor goede campagnes zonder de BMM-functie?
Google adviseert mensen die veel met de BMM-functie werken om hun brede zoekwoorden voortaan als ‘zoekwoordgroep’ toe te voegen in je campagnes. Dit betekent dat je zoekwoordgroepen aanduidt met aanhalingstekens.
Voorbeeld: “Nederlands Elftal Shirt” “Oranje Tenue”. Op deze manier ben je voorbereid op de toekomst en hoef je je geen zorgen te maken over de update van Google.