Maak je klaar voor Black Friday met deze 7 tips
Het is bijna weer zo ver: Black Friday komt eraan! Dit betekent dat iedereen massaal gaat shoppen. Tijdens Black Friday bieden een groot aantal retailers/webshops hun producten aan tegen hoge kortingen. Hoe bereid jij je hier met je webshop het beste op voor? In deze blog geven we je 7 tips, zodat je klaar bent op 26 november.
1. Acties, wijzigingen en testen
Zorg ervoor dat je van tevoren de acties hebt bepaald die je wilt doorvoeren op Black Friday. Geef je korting op bepaalde producten of geldt dit voor al je producten? Richt deze acties alvast in en maak de kortingscodes als concept.
2. Bereid je klanten voor
Geef je klanten een kleine sneak peak wat betreft je Black Friday deals. Hiermee bereid je je klanten alvast voor. Je doelgroep wordt enthousiast en ze worden nieuwsgierig naar jouw acties. Je kan bijvoorbeeld een mailing versturen naar je klantenbestand of op je webshop een Black Friday banner plaatsen met een aftelklok.
3. Wees creatief
Er zijn extreem veel acties en kortingen. Zorg er dus voor dat je opvalt en niet ondergesneeuwd raakt in dit extreme verkeer. Verzin originele acties en denk out of the box!
4. Plan je social media-advertenties alvast in
Een goede voorbereiding is het halve werk. Plan je social media berichten alvast in. Zorg ook voor een sterke tekst. Dan staat alles klaar voor Black Friday en heb je daar geen omkijken meer naar.
5. Tag je producten in je social media posts
Je potentiële klanten doen het liefst zo min mogelijk om je producten te kopen. Tijdens Black Friday is dit nog erger dan normaal. Klanten haken snel af als het bestellen van een product niet makkelijk gaat. Zorg ervoor dat je de producten die je aanbiedt, tagt in je post. Zo zijn je klanten direct bij het juiste product.
6. Gebruik relevante hashtags
Tijdens Black Friday zoeken mensen naar goede acties en hoge kortingen. Vaak gebruiken ze daarvoor hashtags. Het is zonde als je deze hashtags niet gebruikt op je social media. Gebruik de hashtags: #BlackFridayDeals, #BlackFriday, #BlackFridaySale en #CyberWeekend.
7. Snelheid webshop
Je krijgt naar verwachting meer bezoekers op je webshop dan normaal. Je website moet deze drukte wel aankunnen en de stijging in het aantal bezoekers moet niet ten koste gaan van de laadsnelheid. Neem bij eventuele twijfel over de snelheid van je website contact op met je hostingpartij en leg deze vraag bij hen neer.