De online marketingstrategie is een onderdeel van je totale marketingstrategie. En omvat alle plannen en acties die je – voor de korte en langere termijn – inzet om je bedrijf, product of dienst via de online kanalen te promoten en te verkopen. Een effectieve online marketingstrategie begint met een doelstelling. Aansluitend bepaal je welke boodschap (belofte) โt beste aansluit bij jouw doelgroepen – zeg maar je marketingcampagne. Daarna kies je de juiste middelen en kanalen. Een strategisch goed doordacht plan, met meetbare doelen en een gedetailleerde uitvoering is de best denkbare, solide basis.
Marketingstrategie
“Het online ecosystem van Qlikr doorloopt alle kritische elementen van je huidige (of gewenste) marketingstrategie, keuzes en natuurlijk resultaten. Die evalueren we en kijken waar optimalisatie nodig en mogelijk is. Qlikr zet online diensten in ter aanvulling of versterking van je marketingcommunicatiestrategie.”
Misschien ook interessant?
Website
Alles draait om online aanwezigheid, zichtbaarheid en vindbaarheid. De website is…
Waarom werken met het online ecosystem?
Jouw marketingdoelstelling: duurzaam de juiste doelgroepen bereiken via de juiste on- en offline kanalen. Het online ecosystem van Qlikr laat zien welke communicatiekanalen en -middelen er zijn, welke jij gebruikt of juist ontbreken en hoe je deze zo optimaal mogelijk kan inzetten. Inzicht begint altijd met een kritische analyse van hoe je het nu doet (cijfers dus!) en waarmee. Hoe effectief is je huidige online omgeving (website), welke kanalen en middelen gebruik je. Hoe, waarom, voor wie, wanneer. En niet alleen dat, klopt ook de samenhang, zet je je middelen logisch in en vooral, versterkt the medium the message (โฆen andersom natuurlijk).
“Met ons online ecosystem laten we jou zien wat anders of beter kan, wat ontbreekt enโฆ waar beslist nog kansen liggen. Qlikr zet online diensten in die jouw marketingcommunicatiemix 100% resultaatgericht versterken.”