6 Tips om je Bedrijfspagina op LinkedIn te verbeteren
LinkedIn is met 546 miljoen leden het grootste professionele netwerk ter wereld. Het is dé plek om nieuwe klanten aan te trekken. Ook is het een ideale plek voor B2B marketing.
Wil jij deze nieuwe klanten bereiken en je netwerk verder uitbouwen via LinkedIn? Dan heb je een goede bedrijfspagina nodig! In dit artikel geven we je 6 tips, zodat jij je LinkedIn bedrijfspagina kunt verbeteren.
Hoe maak je een bedrijfspagina aan?
Als je nog geen bedrijfspagina hebt aangemaakt op LinkedIn kan je deze gemakkelijk aanmaken op de volgende manier:
1. Klik rechts bovenin je LinkedIn-homepagina op het pictogram Werk
2. Klik op Bedrijfspagina maken.
3. Selecteer vervolgens het paginatype dat je wil maken.
4. Voer je pagina-identiteit, bedrijfsgegevens en profieldetails in.
5. Bevestig dat je gemachtigd bent om namens je bedrijf een pagina te maken.
6. Klik op pagina maken.
7. Nu kan je je pagina bouwen.
6 Tips voor het verbeteren van je LinkedIn bedrijfspagina
Tip 1: Voeg je logo toe en een banner
Belangrijk is dat mensen een goed beeld krijgen als ze je pagina bezoeken. Je logo is overal zichtbaar en is dus erg belangrijk. Je logo moet van goede kwaliteit zijn en de goede afmetingen hebben. Dit geld echter ook voor je banner afmetingen.
Tip 2: Vul je paginabeschrijving en bedrijfsdetails zo goed mogelijk aan
Vertel in je “over ons” zo veel mogelijk over je bedrijf. Waar sta je voor? Wat bied je aan? Hoe kunnen ze contact opnemen? Je mag 156 tekens gebruiken, zorg dat je deze zo goed mogelijk gebruikt!
Tip 3: Breid je netwerk uit met collega’s en werknemers
Op je bedrijfspagina wil je zoveel mogelijk connecties. Om te beginnen is het belangrijk dat je veel connecties legt met werknemers en collega’s.
Op LinkedIn kan je gemakkelijk mensen uitnodigen die zich in je eigen netwerk bevinden. Deze mensen kan je verzoeken om je bedrijfspagina te volgen.
Tip 4: Publiceer relevante en sterke content
Uiteindelijk draait het allemaal om wat je post. Je content moet waardevol zijn voor je volgers. Hieronder een paar snelle tips voor waardevolle content:
– Wees niet te commercieel, probeer juist behulpzaam en vriendelijk te zijn
– Blijf zakelijk op je bedrijfspagina en wordt niet te informeel
– Plaats op tijden wanneer jouw volgers online zijn
– Zorg ervoor dat je eigen content op LinkedIn publiceert
– Plaats een call to action bij je berichten
– Voeg foto’s toe bij je berichten (hoge kwaliteit)
Tip 5: Vraag werknemers om je content te delen
Vraag aan collega’s en werknemers om je content te delen aan zijn of haar netwerk. Hierdoor word je gemakkelijk zichtbaar bij nieuw publiek en trek je eventueel nieuwe volgers aan.
Let op: Doe dit niet te vaak, dit kan al snel overkomen als spam.
Tip 6: Gebruik statistieken
LinkedIn heeft de functie om de statistieken van je pagina in te zien. Hier is gemakkelijk te vinden hoe betrokken mensen zijn, hoeveel mensen je bericht gezien hebben. Met al deze informatie kun je jouw bedrijfspagina bijsturen.